Σπονδυλική Στήλη

Σπονδυλική Στήλη

Αυχεναλγία

Η αυχεναλγία είναι ο πόνος που εντοπίζεται στον αυχένα, δηλαδή στο πίσω μέρος του λαιμού. Είναι μία κατάσταση ιδιαίτερα ενοχλητική κατά την οποία ο πόνος ενδεχομένως να αντανακλάται προς την κεφαλή (κυρίως το πίσω μέρος αυτής), τους ώμους και τα άνω άκρα. Είναι λιγότερο συχνή από την οσφυαλγία αλλά αποτελεί εξίσου συχνό σύμπτωμα του μυοσκελετικού συστήματος αφού υπολογίζεται ότι το 70% περίπου των ατόμων του γενικού πλυθησμού παρουσιάζουν τουλάχιστον ένα επεισόδιο αυχεναλγίας κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

spine

Τα πιο συχνά αίτια της αυχεναλγίας είναι οι μηχανικές βλάβες (δισκοκήλη, σπονδυλολίσθηση, οστεοαρθρίτιδα της σπονδυλικής στήλης και η αυχενική σπονδύλωση), οι ρευματικές παθήσεις (ρευματοειδής αρθρίτιδα, αγκυλωτική σπονδυλαρθρίτιδα, ρευματική πολυμυαλγία) και η οστεοπόρωση.

Ποια είναι η θεραπευτική προσέγγιση της αυχεναλγίας;

Η αιτιολογία της αυχεναλγίας σε συνδυασμό με την κλινική & απεικονιστική (μαγνητική και αξονική τομογραφία, ακτινογραφίες) εικόνα και το ατομικό ιστορικό του ασθενούς, δηλαδή συνοδές παθήσεις (εάν υπάρχουν), καθημερινή ρουτίνα (διάφορες δραστηριότητες αθλητικές και μη) και είδος εργασίας, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στη θεραπεία που θα ακολουθήσει ο ασθενής. Συνήθως, η συντηρητική θεραπεία έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μόνο σε βαριές και χρόνιες καταστάσεις υπάρχει το ενδεχόμενο χειρουργικής επέμβασης.

Θωρακική μοίρα - Εκφυλιστική νόσος των θωρακικών μεσοσπονδύλιων δίσκων & δισκοκήλη

Τα ακτινολογικά στοιχεία εκφύλισης των μεσοσπονδύλιων δίσκων είναι σχετικά συνήθη. Παρόλα αυτά, η κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου δίνει πολύ σπάνια συμπτώματα στον ασθενή. Οι περισσότερες κήλες εμφανίζονται στα κατώτερα επίπεδα της θωρακικής μοίρας. Κλινικά η πάθηση εκδηλώνεται ως ραχιαλγία ή θωρακαλγία και υπάρχει η πιθανότητα να εμφανίζονται ριζιτικά φαινόμενα.

Οσφυαλγία

Ο πόνος στη μέση είναι μία από τις συχνότερες παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος στον άνθρωπο. Διακρίνεται σε άνω και κάτω οσφυαλγία ανάλογα με τον αν προσβάλλει την ανώτερη ή κατώτερη οσφυική μοίρα. Όπως στην αυχεναλγία, έτσι και στην οσφυαλγία οι κυριότερες αιτίες της είναι τα μηχανικά αίτια, οι ρευματοπάθειες και η οστεοπόρωση.

spondilolisthisi

Τα μηχανικά αίτια πρόκλησης της οσφυαλγίας είναι η οσφυική σπονδύλωση (εκφυλιστική νόσος των οσφυικών μεσοσπονδύλιων δίσκων), η δισκογενής οσφυαλγία, η κήλη οσφυικού μεσοσπονδύλιου δίσκου, η σπονδυλική στένωση, η σπονδυλόλυση και η σπονδυλολίσθηση. Η απεικονιστική εξέταση εκλογής είναι η MRI (μαγνητική τομογραφία). Όμως, μαζι με αυτήν θα παίξει καθοριστικό ρόλο και η κλινική εικόνα του ασθενούς για να αποφασίσει ο θεράπων ιατρός το είδος της θεραπείας (συντηρητική ή χειρουργική). Ο πόνος στη μέση που αντανακλάται στα κάτω άκρα ή που συνοδεύεται από μούδιασμα σε αυτά είναι κλινικά σημεία που πρέπει να λάβει υπόψιν του σοβαρά ο ασθενής και να συμβουλευτεί το γιατρό του. Από τη σοβαρότητα και τη συχνότητα αυτών των κλινικών σημείων θα εξαρτηθεί το είδος της θεραπείας.

Μία επείγουσα κατάσταση η οποία χρήζει άμεσης μαγνητικής τομογραφίας κι έπειτα χειρουργικής αποκατάστασης είναι η ιππουριδική συνδρομή. Αυτή οφείλεται σε ευμεγέθη έκθλιψη οσφυικού μεσοσπονδύλιου δίσκου, τραύμα ή αιμάτωμα. Η υπόνοια τίθεται σε ασθενείς με κατακράτηση ούρων.

Κοκκυγωδυνία

Είναι ο πόνος & η ευαισθησία επί του κόκκυγα. Η κοκκυγωδυνία είναι συχνότερη στις γυναίκες κι εμφανίζεται συνήθως μετά από εγκυμοσύνη, ελάσσον τραύμα ή ιδιοπαθώς. Περιστασιακά σχετίζεται με κάταγμα. Οι απλές ακτινογραφίες μπορεί να αναδείξουν ανωμαλία στην αρχιτεκτονική του κόκκυγα. Η θεραπεία είναι συνήθως συντηρητική.

spondiliki stili